vrijdag 25 juni 2010

Dag 7 25 juni Kaiseraugst (CH ) 112 KM

Vandaag heeft la douce France zich weer van zijn beste kant laten zien. De oude Herberg, les deux clefs, uit 1632, had een prima bed en een perfect ontbijt. Rond 9 uur zijn we rustig door de wijngaarden en de akkers gefietst. Daarna kilometers bospad en daarna langs een kanaal. Onderweg café met taart, stokbrood geit tomaat en een achterband op de kop getikt. Helaas geen vouwband dus de achterband verwisseld en de vouwband weer in de tas gedaan. Daarna een cultureel uitje. In Weil am Rhein naar het Vitra museum geweest. De gebouwen waren mooier dan de inhoud. Wel mooi hoor die Vitra meubelen. Daarna naar Basel, een heel gedoe natuurlijk, maar na een half uurtje zaten we weer op de GPS track. Gaat eigenlijk prima. We kijken per dag 6-7 keer in het boekje en rijden verder achter het pijltje aan. We zitten nu in Landgasthof Adler in Kaiseraugst. Allemaal zenuwachtig natuurlijk, voetbal vanavond. Nog 300 km tot de voet van de Alp. Gaan we rustig 3 dagen over doen. Tot morgen. Op de foto de fietsbrug tussen Frankrijk en Duitsland over de Rijn.

Hotel: Adler, Kaiseraugst (ook op terugweg overnacht met Birgit)